فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

معرفی کتاب از خاک تا خیال
ثبت: 1396/08/20

کتاب  عکسِ از خاک تا خیال  که  شامل  دومین مجموعه سازی   فرزین ناظم زاده است  توسط  نشر سیب سرخ منتشر شد  .  این کتاب    نگاهی به انسان ،  معماری و طبیعت  منطقه و شهر تاریخی ندوشن در منطقه کویری ایران  در  استان یزد  دارد .

در بخشی از مقدمه عکاس برای این کتاب آمده است :

«رنگ مایه‌های خاک در بعضی  نواحی کویری ایران،  گاهی آنقدر نزدیک به هم است که شاید در ابتدا نگاهی  را برنتابد و چشمی را  خیره خود نکند.
   گویی همه اطراف را سکوتی از بی رنگی فرا گرفته، که گاهی فقط بوته‌های خشک و درختچه‌هایی کوتاه که همیشه همدم و یار دیرینه خاک آن دیار بوده است، اندکی از بی رنگی آن می‌کاهد و کمی از تنهایی‌اش. اما این ابتدا، آغاز سفری بلند در حافظه و خیال تاریخ است، که به همین حس و حال پایان نخواهد گرفت و تعابیر دیگری خواهد یافت. زیرا در همین  مناطق و نواحی است که  بخش بزرگی از معماری سنتی ایران شکل گرفت  و تکوین یافت و دیگر هنرهای تزیینی را نیز با خود همراه کرد و هنر بر آمده از آنها را نیز متکامل‌تر نمود  و ...»

 

فرزین ناظم زاده  متولد  1341 و عضو فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، کلوپ عکس فوکوس (نماینده رسمی فیاپ در ایران) و انجمن عکاسان  ایران است  که  علاوه بر  طراحی در گرایش معماری  سالها ی زیادی  به عکاسی آزاد  پرداخته است .   از  کارهای   دیگر وی می توان به  کتاب  خشت و آفتاب  اشاره کرد . وی  موفق به دریافت مدال طلای عکس آرکتیک  نروژ  برای عکس صبح برفی و همچنین جوایز متعدد  بین المللی دیگر شده است .

 

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران