فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جزئیات فراخوان جشنواره شماره: 237 غلبه بر معلولیت
ارسال اول: 1393/08/16
برگزارکننده: اسپانیا، 
دوره: 14
ارسال دوم: 1393/08/16
نوع: جشنواره عكس خارجي
زمان اعلام نتایج: بهمن 93
توضيحات:
اين جشنواره زير نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی FIAP، فدراسیون عکاسی اسپانیا و سازمان ملی نابینایان اسپانیا در ایالت باسک برگزار شده و عکس هاي راه يافته در آن براي دريافت القابFIAP محاسبه مي شود.
عکاسانی که عکسهای آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال شده و عکس آنها پذیرفته شود, گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.
مراحل شرکت در جشنواره:
1. ثبت درخواست شرکت در جشنواره در سایت فوکوس (www.iranFIAP.com).
2. واریز هزینه بصورت آنلاین. اگر هزینه را بصورت غیر آنلاین واریز می کنید می بایست مشخصات واریز را در سایت ثبت کنید. برای واریز آنلاین نیازی به ثبت واریز نیست.
3. ارسال عکس ها
درصورتی که عضو سایت نیستید, ابتدا در سایت ثبت نام کنید.
حتما راهنمای ارسال و راهنمای افزایش موجوی را در سایت بخوانید.
موضوعات:
جشنواره "دنیایی برای همه, غلبه بر معلولیت" در دو بخش برگزار مي شود:
1. بخش تمام عکاسان با موضوع معلولیت
2. بخش مخصوص عکاسان اسپانیایی معلول با موضوع معلولیت
هدف جشنواره نشان دادن واقعیت افراد معلول است. عکاس باید موقعیت های روزمره را نشان دهد, که در آن تفاوت زیادی بین فرد معلول و افراد سالم نیست, باید روشنایی و سایه های فرد معلول را, فارغ از بخشی از دنیا که در آن زندگی می کند, نشان دهد. هر عکاس باید زاویه دید خود را از معلولیت به نمایش در آورد تا نمود معلولیت را در زندگی نشان دهد.
فرمت:
عکاس ميتواند حداکثر چهار عکس ارسال نمايد.. حتما براي عکسها عنوان انتخاب کنيد. عکس ها را مطابق شرايط ارسال عکس که در بخش آدرس توضیح داده می شود ارسال نمائید.
عکس ها را با یکی از این دو راه می توانید ارسال کنید:
1. عکس ها را به ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید. عنوان ایمیل po237 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po237 باشد در غیر اینصورت عکس های شما برای کلوپ قابل دریافت نبوده و در نتیجه ارسال نخواهند شد.
2. تحویل حضوری یا با پیک به دفتر کلوپ: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی، گاندی 21، پلاک 20، طبقه 3، واحد 11، خانه هنر خیام (فوکوس)
برای اطمینان از باز بودن دفتر حتما قبلا با تلفن هماهنگ کنید.
تلفن88872547-8 ، ساعت تماس 10 تا 16 روزهای شنبه تا چهارشنبه
بر روی سی دی حتما اطلاعات زیر درج شود:
• نام و نام خانوادگی
• نام کاربری (کد ملی)
• شماره تلفن ثابت و موبایل
اگر عکس ها را ایمیل می کنید عنوان ایمیل po237 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po237 باشد. در متن ایمیل اطلاعات زیر را بصورت کامل و به انگلیسی بنویسید. مثلا Ali Samei.
این اطلاعات برای ثبت نام شما استفاده می شود.
نام First Name
فامیل Last Name:
نام کاربری (کد ملی):
اندازه عکس ها:
اندازه بزرگترین ضلع عکس 4000 پیکسل باشد. عکس ها باید با فرمت jpg ، به صورت sRGB ذخیره شوند. در صورتی که عکس ها از نظر اندازه طبق تعریف نباشند قابل ارسال نخواهند بود.
عنوان عکس:
عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید.)
عکس را نمی توان با عنوان "بدون عنوان" ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوان براي دريافت القاب FIAP محاسبه نمي شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و ... را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد.
هزينه ثبت نام:
هیچ هزینه ثبت نامی وجود ندارد. تنها هزینه ارسال به جشنواره را باید بپردازید.
برای آگاهی از شماره حساب و شماره کارت, با نام کاربری خود وارد سایت فوکوس شوید.
هزينه ارسال:
25 هزار تومان
عکس های شرکت کنندگانی که هزینه ارسال را پرداخت نکرده و یا در سایت ثبت نکرده باشند ارسال نخواهد شد. واریز هزینه ارسال و ثبت آن باید پیش از مهلت ارسال آثار باشد.
جوايز:
1500 یورو + مدال طلای فیاپ+ مدال طلای فدراسیون عکاسی اسپانیا
750 یورو + مدال نقره فیاپ+ مدال نقره فدراسیون عکاسی اسپانیا
350 یورو + مدال برنز فیاپ
دو جایزه ویژه مخصوص افراد معلول شامل 350 یورو + مدال نقره فدراسیون عکاسی اسپانیا (از برنده مدارکی دال بر معلولیت خواسته خواهد شد)
این جشنواره کاتالوگ ارسال نخواهد کرد.
آدرس:
عکس ها را با یکی از این دو راه می توانید ارسال کنید:
1. عکس ها را به ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید
2. تحویل حضوری یا با پیک به دفتر کلوپ: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی، گاندی 21، پلاک 20، طبقه 3، واحد 11، خانه هنر خیام (فوکوس)
برای اطمینان از باز بودن دفتر حتما قبلا با تلفن هماهنگ کنید

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران