فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

جزئیات فراخوان جشنواره شماره: 230 شن ژن
ارسال اول: 1393/05/29
برگزارکننده: چین، 
دوره: 1
ارسال دوم: 1393/06/05
نوع: جشنواره عكس خارجي
زمان اعلام نتایج: دی 93
توضيحات:
اين جشنواره زير نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی, فیاپ, (شماره پاتروناژ 238/2014)، انجمن هنر عکاسی کانادا (کاپا) و انجمن هنر عکاسی ماکائو برگزار شده و عکس هاي راه يافته در آن براي دريافت القاب FIAP محاسبه مي شود.عکاسانی که عکسهای آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال شده و عکس آنها پذیرفته شود, گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.
مراحل شرکت در جشنواره:
1. ثبت درخواست شرکت در جشنواره در سایت فوکوس (www.iranFIAP.com).
2. واریز هزینه بصورت آنلاین. اگر هزینه را بصورت غیر آنلاین واریز می کنید می بایست مشخصات واریز را در سایت ثبت کنید. برای واریز آنلاین نیازی به ثبت واریز نیست.
3. ارسال عکس ها درصورتی که عضو سایت نیستید, ابتدا در سایت ثبت نام کنید.حتما راهنمای ارسال و راهنمای افزایش موجوی را در سایت بخوانید.
نحوه ارسال عکس برای ما
برای ارسال عکس های خود یکی از سه راه زیر را انتخاب کنید:
1. سی دی حاوی عکس ها را آدرس دفتر که در پایین متن آمده است، پست پیشتاز کنید.
2. تحویل حضوری یا با پیک به دفتر کلوپ که در پایین متن آمده است.
3. عکس ها را به ایمیل ,clubaks@gmail.com ایمیل نمائید. عنوان ایمیل po230 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po230 باشد در غیر اینصورت عکس های شما برای کلوپ قابل دریافت نبوده و در نتیجه ارسال نخواهند شد.
موضوعات:
جشنواره در دو بخش برگزار مي شود:
1. موضوع آزاد تک رنگ Monochrome
2. موضوع آزاد رنگی Color
تعريف عکس: عکس ارسالی باید توسط خود عکاس بر روی امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا بصورت دیجیتالی عکاسی شده باشد ( به عبارت دیگر عکس باید از برخورد نور به امولسیون عکاسی (نگاتیو یا اسلاید) و یا حسگر دیجیتال بوجود آمده باشد). بجز در بخش های طبیعت, فوتوژورنالیسم و عکس های سفر که دستکاری عکس در آنها مجاز نیست, در سایر بخش ها عکس را می توان با استفاده از تکنیک های سنتی, الکترونیکی و یا تکنیک های گرافیکی کامپیوتری دستکاری کرد, اما تمام اجزا مورد استفاده باید توسط خود عکاس, عکاسی شده باشد و محتوای عکس غالب باشد. خروجی نهایی باید بر روی کاغذ عکاسی چاپ شده و یا فایل دیجیتال عکس باشد.
تعريف فیاپ برای عکس تک رنگ: یک عکس سیاه و سفید که شامل خاکستری کاملا تیره (سیاه) تا خاکستری کاملا روشن (سفید) و دامنه ای از تن های مختلف خاکستری است یک عکس تک رنگ محسوب می شود. یک عکس سیاه و سفید که بجای تن های خاکستری دارای تن های یک رنگ دیگر باشد نیز عکس تک رنگ محسوب می شود و می توان آنرا در بخش سیاه و سفید شرکت داد, چنین عکسی را می توان در کاتالوگ نمایشگاهی با پاتروناژ فیاپ بصورت سیاه و سفید چاپ کرد. به بیان دیگر, یک عکس سیاه و سفید که بخشی از آن دارای تن یک رنگ دیگر باشد و یا با افزودن یک رنگ به عکس رنگی (چند رنگ) تبدیل می شود و باید در بخش رنگی شرکت داده شود. چنین عکسی در کاتالوگ نمایشگاهی با پاتروناژ فیاپ باید بصورت رنگی چاپ شود.
فرمت:
عکاس ميتواند در هر بخش حداکثر چهار عکس (مجموعا هشت عکس) ارسال نمايد. حتما براي عکسها عنوان انتخاب کنيد. عکس ها را مطابق شرايط ارسال عکس که در بخش آدرس توضیح داده می شود ارسال نمائید. اگر عکس ها را ایمیل می کنید عنوان ایمیل po230 باشد. هیچ اطلاعات دیگری در عنوان ایمیل ننویسید و عنوان ایمیل فقط po230 باشد. در متن ایمیل اسم و فامیل خود را بصورت کامل و پشت سرهم به انگلیسی بنویسید. مثلا Ali Samei.
عکس های هر بخش را در فولدری با همان نام (با حروف انگلیسی) ذخیره کرده, زیپ کرده و در یک ایمیل ارسال کنید. برای زیپ کردن بر روی فولدر راست کلیک کرده و add to archive را انتخاب کنید.
اگر بر روي CD پست می کنید، روی سی دی اسم و فامیل به فارسی و انگلیسی، شماره موبایل و ایمیل خود را بنویسید. حتما سی دی را امتحان کنید که درست رایت شده باشد و باز شود. نیازی به زیپ کردن عکس ها برای ارسال با سی دی نیست.
اندازه عکس ها:
اندازه بزرگترین ضلع عکس حداکثر 2400 پیکسل باشد. (یعنی عرض و ارتفاع هیچ عکسی از 2400 پیکسل بیشتر نباشد) عکس ها را کوچکتر از 1024 پیکسل در بزرگترین ضلع هم ارسال نکنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند. عکس ها باید با فرمت jpg ، به صورت sRGB ذخیره شوند. Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم عکس ها از 2 مگابایت بیشتر نباشد. در صورتی که عکس ها از نظر اندازه و حجم طبق تعریف نباشند قابل ارسال نخواهند بود.
عنوان عکس:
عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد (حتی اگر عکسی را قبلا در جشنواره ای رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم, نباید عنوان را تغییر دهید.)
عکس را نمی توان با عنوان "بدون عنوان" ارایه کرد, زیرا عکس های بدون عنوان براي دريافت القاب FIAP محاسبه نمي شود. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
به هیچ وجه هیچ اطلاعاتی دیگری مثل اسم عکاس, شماره تلفن, بخش و ... را در عنوان فایل دیجیتال قرار ندهید و عنوان فایل دیجیتال فقط عنوان عکس به انگلیسی باشد.
هزينه ثبت نام:
هیچ هزینه ثبت نامی وجود ندارد. تنها هزینه ارسال به جشنواره را باید بپردازید.
برای آگاهی از شماره حساب و شماره کارت, با نام کاربری خود وارد سایت فوکوس شوید.
هزينه ارسال:
از این پس هیچ جشنواره ای تمدید نخواهد شد و عکس ها در دو نوبت ارسال می شنود. هزینه ارسال نوبت دوم 25% بیشتر خواهد بود.
هزينه ارسال نوبت اول: 20 هزار تومان
هزينه ارسال نوبت دوم: 25 هزار تومان
جوايز:
جایزه بهترین شرکت کننده (کسی که بیشترین پذیرش را در تمام بخش ها کسب کند): نشان آبی فیاپ
در هر بخش جوایز زیر نیز اهدا می شود:
یک مدال طلای Luohu cup + 20000 RMB (حدود 3250 دلار)
سه مدال نقره Luohu cup + 5000RMB (حدود 800 دلار)
پنج مدال برنز Luohu cup + 2000 RMB (حدود 325 دلار)
یک مدال طلا، یک مدال نقره، یک مدال برنز و روبان های افتخار فیاپ
یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کاپا (انجمن هنر عکاسی کانادا)
یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز انجمن هنر عکاسی ماکائو
کاتالوگ جشنواره, فقط برای برندگان جشنواره ارسال می شود. (کاتالوگ جشنواره شش ماه بعد از داوری ارسال می شود.) سایر شرکت کنندگان می توانند کاتالوگ دیجیتال را در سایت جشنواره ببینند.
آدرس:
برای ارسال یکی از سه نوشته شده در بخش توضیحات را انتخاب کنید.
تهران، میدان ونک، خیابان گاندی، گاندی 21، پلاک 20، طبقه 3، واحد 11، خانه هنر خیام (فوکوس)
تلفن88872547-8 ، ساعت تماس 10 تا 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه
برای تحویل حضوری حتماً با تماس تلفنی از باز بودن دفتر اطمینان حاصل کرده و هماهنگ کنید.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران