فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

افزایش کمی و کیفی نهمین جشنواره عکس رضوی
ثبت: 1398/08/19
انقضاء: 1398/08/25

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری نهمین جشنواره "عکس رضوی" که در مجتمع فرهنگی هنری امام  رضا (ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران، مطرح کرد: آثار رسیده به جشنواره عکس رضوی رشد چشمگیری داشته است و نهمین جشنواره عکس رضوی با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار می شود.

محمد رضا محمدی گفت: امروز آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره عکس رضوی بود.

دبیر نهمین جشنواره "عکس رضوی"  افزود: با توجه به درخواست ادارات ارشاد و عکاسان، جشنواره تا 25 آبان ماه تمدید شد. در این مدت پوستر جشنواره از طریق فضای مجازی به استان ها ارسال و اخیرا به سایت فوکوس داده شد و تمام اطلاعات و اخبار آن در این حوزه بازنشر شود.

محمدی خاطر نشان کرد: هماهنگی خوبی با شهرداری مشهد و مرکز آفرینش های فرهنگی هنری آستان قدس رضوی، موسسه آموزش عالی فردوس و سایر دانشگاه ها صورت گرفته که در این زمینه یک تیم علمی قوی کار می کنند.

وی سپس اسامی داوران را این گونه برشمرد و گفت: امیرحسین صفرلی، محمد ستاری، رسول اولیازاده، ابراهیم بهرامی، حمیدرضا گیلانی فر،کیارنگ علایی و علیرضا عطاریانی داوران بخش حرفه ای و در بخش اردو قدیر وقاری شورجه، سید جلیل حسینی زهرایی و شرمن نصیری فعالیت دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: 57 نفر عکاس حرفه ای در روز ششم و هفتم آبان ماه در راهپیمایی زائران پیاده حضرت رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر شرکت کردند که در قالب گروه های چند نفره در ایستگاه های استقبال از زائران حضور یافتند.

وی افزود: در بخش جشنواره اردوی یک روزه برگزار می شود البته خروجی آن برای جشنواره سال آینده استفاده می شود.

دبیر نهمین جشنواره "عکس رضوی" اظهار داشت: از مجموع 250 شرکت کننده در جشنواره 128 نفر از خراسان رضوی و باقی آن از سایر استان های کشور می باشند.

محمدی خاطر نشان کرد: جشنواره از 12 تا 14 آذرماه به همراه ورک شاپ و نشست های تخصصی در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می شود و سایت انجمن عکاسان خراسان رضوی به آدرس www.khorasanphotographers.com  دریافت کننده آثار هنرمندان خواهد بود.

وی یادآور شد: جشنواره نفرات اول تا سوم نخواهد داشت و در هر رشته هشت نفر برگزیده خواهند شد که جوائز نفرات برگزیده بخش حرفه ای نفری 40 میلیون ریال، بخش موبایلی 10 میلیون ریال، بخش اردو 10 میلیون ریال و بخش عفاف و حجاب 20 میلیون ریال خواهد بود

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران