فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

گشایش نمایشگاه عکس «فرزند زمين» از سيد مهرداد شريفي
ثبت: 1400/10/19
انقضاء: 1400/10/22

 

 

در این نمايشگاه عکاس با بهره گيري از نظريه «باشلار» کوشيده با ارتباطي بين عناصر چهارگانه و  با تمرکز بر«تخیل گرایی شاعرانه و هنری» با عکس‌هايی که از تک درخت ها ثبت کرده به اين مفهوم معنا بخشد.  

هر شاعر و هنرمندی به عناصرچهارگانه توجه دارد و برای بازشناسی عیار کار وی،  باید به نزدیکی او به این عناصر رجوع کرد. اندیشه باشلار که بازخوردی از اندیشه‌های «فروید» و «یونگ» است، «ادراک حسی» را سرمنشاء تصورات «ذهن و انسان» با «ماده و ابژه» می‌داند و معتقد است که از ارتباط «انسان»  با «ماده» «تصویر» آغاز می‌شود و این ارتباط «علی» و «روانشناسانه» صرف  نیست...

نمایشگاه پیش رو همان مواجهه‌ی «ذهن عکاس» با «ماده» است، ماده‌ای که در این جا متأثر از ناخودآگاه وی یعنی «درخت» می‌باشد، حاصل این مواجهه، تجربه و شهود عینی او از «تک درخت»‌ هایی است که بیانی لفافانه دارند و در مواجهه‌ی محیط پیرامونی خویش مفهومی خاص می‌یابند.

علاقه‌مندان برای مشاهده اين نمایشگاه مي توانند در تاريخ يادشده ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 به نشاني اراک؛ خيابان جهاد؛ ابتداي فاز 2 شهيد بهشتي؛ روبروي شهرداري؛ حوزه هنري استان مرکزي؛  نگارخانه سوره مراجعه کنند.

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران